روايات

رواية عندما يعشق الأسد الفصل الأول 1 بقلم دعاء أحمد

رواية عندما يعشق الأسد الفصل الأول 1 بقلم دعاء أحمد

رواية عندما يعشق الأسد الجزء الأول

رواية عندما يعشق الأسد البارت الأول

رواية عندما يعشق الأسد
رواية عندما يعشق الأسد

رواية عندما يعشق الأسد الحلقة الأولى

جوري بدموع وخوف طفولي..ماما ماما ارجوك مش تسبيني هنا انا خايفه اوي

نوال.. جوري انتي لازم تقعدي هنا انا هاروح مشوار وهاجي على طول

بتعب.. بس انا مش عايزك تسبيني انا خايفه والجو ضلمه

نوال بجمود. جوري متزهقنيش بقى اسكتي وخليكي هنا

جوري بدموع. يا ماما انا خايفه

نوال. يوووهه اسكتي بقى انا زهقت منك

مشيت وسابتها

جوري بنوته صغيره حوالي ١٩ سنه.. جميله جدا بشعرها التلجي الطويل. وعيونها الفضيه. شفاه صغيره بلون الكرز. أنف صغير. قصيره جسدها كيرفي .. جميله جدا .لكن الغريب انها مجرد طفله في تصرفاتها. ودا لان امها او الست اللي ربتها (نوال) كانت بتخاف عليها جدا بسبب جمالها الغير طبيعي ومكنتش بترضي تخليها تخرج ولا تتعامل مع الناس وبكدا مقدرتش تتعلم.. بنت يتيمه نوال اتبنتها وهي عندها ست سنين لكن لما جوري تمت ال ١٥ سنه نوال خلفت والدين توأم… وبسبب المعيشه الصعبه.. جوز نوال خليها ترمي جوري في الشارع وأنهم عندهم عيال من صلبهم

ونوال وفقت على طول بدون مناقشه

باك

جوري واقفه في الشارع والجو ضلمه وبتعيط مش عارفه تعمل ايه

راحت قعدت على بسطه وضمت نفسها بخوف وهي بتعيط وهي عارفه ان نوال مش هترجع لأنها سمعت حوارها مع جوزها عبده

جوري بدموع طفوليه بريئه. اعمل ايه دلوقتي بس يارب

في نفس الوقت كان في شابين في الشارع وشكلهم شاربين حاجه

مصطفى. ايه دا شايف اللي انا شايفه ياض

محمود. شايف ايه يا عم

مصطفى. المزه اللي هناك دي

محمود. مزه ايه في الشارع دا يا عم

مصطفي. اهه ياضي فوق

محمود بتركيز. يا دين النبي هو في كدا مين المزه الجامده دي

مصطفى. تعالي ياخويا واحنا نعرف

محمود. ياله بينا

وراحوا عند جوري اللي قاعده وهي لابسه دريس وردي لبعد الركبه واسع

محمود. ايه يا قطه قاعده هنا لوحدك ليه؟

جوري ببراءه ودموع. عشان ماما خالص سبتني ومشيت وانا مش ليا مكان اروح له

مصطفى بخبث. طب ايه رايك في اللي يجيبلك مكان تباتي فيه لحد ما ترجعي لامك

جوري بخوف. لا شكرا مش عايزه

محمود. متخافيش يا قمر احنا هجيبلك مكان تنامي فيه بس لحد الصبح

جوري. بس انا معرفش حضرتك وانت ممكن تكون شخص مش كويس

مصطفى. لا يا قمر متخافيش دا انا شخص حبوب جدا

جوري ببراءه. حاضر يا عمو

محمود بهمس. دا انتي اللي عمو يا عود البطل

بعد مده بيوصل ا مكان زي عشه من البوص كدا

جوري بخوف. هو دا المكان

محمود بسرعه شدها من وسطها. ايوه يا مزه متخافيش كدا

جوري بدموع. في ايه؟ ابعد كدا عيب

مصطفى بضحك. عيب ايه يا بت دا احنا جيبينك من الشارع على العموم هنديكي اللي انتي عايزه

جوري بسرعه زقته وبتبعد بخوف. لا يا عمو مش عايزه حاجه انا ماشيه خالص مش عايزه حاجه

مصطفى مسكها من دراعها بعنف. لا يا روحمك مش بعد ما جيتي هنا هسيبك عادي

وشدها ودخل المكان الغريب دا

ر”مها على الأرض وهي بقيت تبعد

محمود. انا الاول

مصطفى. ايه يا عم دا انا اللي شفتها الاول

محمود. هديك ميه جنية ايه رايك

مصطفى. وماله بس انجز هاخد لفه في الحته وارجعلك

محمود بشهو”ه وهو بيبص لجوري. خد راحتك لفه لفتين

مصطفى. لا يا وحش انجز

وسابه ومشي

جوري بدموع. والنبي يا عمو عايزه امشي

محمود. اهدي يا قطه

فجأه مسكها من دراعها ور” مها على السرير وه”جم عليها بكل و”حشيه. جوري كانت بتعيط وتحاول تبعد شد دراع الفستان قطعه

جوري بسرعه زقته ومسكت مطو”ه وقعت من جيبه وضر”بته بيها في كتفه بقى ينز”ف والد”م بقى على فستان جوري وهي بتعيط بانهيار

بسرعه رمت المطو”ه من ايديها وجريت على برا

فضلت تجري وكان شكلها مزري

المكان كان ضلمه كحل وهي بتجري بخوف لحد ما طلعت على الطريق السريع

جايه عربيه بسرعه جدا

بينور كشاف العربيه

جوري شافته كدا اغمى عليها

وهو فرمل العربيه بسرعه ووقف

أسد نزل من عربيته وبص ليها بغضب لكن اتحول لصدمه لما شاف الد”م اللي على هدومها ديرها له و فعلا اتصدم من جمالها بسرعه شالها وحطها في عربيته

فرمل لحد هنا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية عندما يعشق الأسد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!